Prevenciós program már 4 évesen

Egyéni szájhigiénés programot már gyermekkorban el kell kezdeni.
A szülők felelőssége és kötelessége, hogy gyermeke milyen szájhigiénés szokásokat tanul meg és tesz magáévá. Az első találkozás a fogorvossal egy életre meghatározó lehet. A fogorvoslás iránti félelem leggyakrabban gyermekkori traumákból fakad. Éppen ezért javasoljuk, hogy a szülők már akkor hozzák magukkal csemetéjüket, amikor kibújnak a tejfogak. Ez a folyamat a gyermek körülbelül 3 éves koráig befejeződik. Ne várjuk meg, amíg baj van! Ha a gyermek csak elkíséri a szülőt a rendelőbe és közben játékosan ismerkedik a fogorvoslás „szörnyű” eszközeivel, esetleg ki is próbál néhányat, beül a székbe, de nem történik semmi kellemetlen, sokkal szívesebben és bátrabban jön újra.
Ez 2 okból fontos:
-a gyermeknek természetes igénye lesz a rendszeres fogorvosi kontroll
-a fogorvos időben észreveszi, ha valami gond van és sokkal kevesebb kellemetlenséggel járó munkával orvosolni tudja a bajt.

Célunk, hogy a gyermek ne távozzon tőlünk rossz élményekkel, éppen ezért nélkülözhetetlen a türelem, kedvesség, játékosság.

Egyéni szájhigiénés program

A mindennapi sikerek, az önbizalom egyik alapja az egészséges mosoly. Ennek eléréséhez a páciensnek el kell sajátítania a megfelelő fogmosási technikát egyéni szájhigiénés programunk segítségével. Ezt a programot a fogorvos és a dentál higiénikus közösen alakítják ki. Ennek során megtanítjuk a betegnek a helyes fogmosási technikát, a fogköztisztítás módszereit, felhívjuk figyelmét a nehezen tisztítható területekre, fogazati állapotának megfelelű termékeket, fogkrémet, szájöblítőt ajánlunk.

Rendszeres ellenőrzés

Első és legfontosabb dolog a helyes szájápolás elsajátítása. A fogíny és a fogágy gyulladásainak kezelése és megelőzése érdekében fontos a rendszeres fogkőeltávolítás, ennek fogíny alatti és fogíny feletti formája is.
Elálló tömésszélek és fogszuvasodások is okozhatnak ínygyulladást. Emellett ki kell deríteni, van-e a háttérben meghúzódó esetleges szisztémás vagy hormonális súlyosbító tényezű. A kismamák például megváltozott hormonális viszonyok miatt fokozottan hajlamosak fogínygyulladásra, a nyál megváltozott összetétele miatt fogszuvasodásra.

A fogágybetegségek megelőzése érdekében javasolt félévente fogorvosi ellenőrző vizsgálaton résztvenni.

Voksan Virag